Saturday, August 6, 2011

My reflection in the train

My Reflection in the Train, watercolor, 21x14 cm., in my travel journal. Last week, on the 20 minute train ride from Chantilly to Paris, I sketched and painted this little watercolor, seeing my reflection on a separating wall in the train. It was challenging to keep the small water container balanced. That day I visited the Musee Rodin.  We all know how wonderful Rodin's sculptures are, but my favorite ones are Camille Claudel's in the room dedicated to her sculptures. I believe she would have been even better than him, if she hadn't been secluded in a sanatorium for 30 years. Her "imprisonment" was signed by her brother Paul and her mother. She achieved such high level as sculptor in the few years she was able to do it freely.
Mi Refleccion en el Tren, acuarela en mi cuaderno de viajes. La semana pasada, en el viaje de 20 minutos en tren de Chantilly a Paris, dibuje y pinte esta pequena acuarela, viendo mi propio reflejo en una pared de separacion en el tren. Fue dificil mantener el balance de mi pequeno contenedor de agua. Ese dia visite el Museo Rodin. Todos sabemos lo hermosas que son sus esculturas, pero mis favoritas son las de Camille Claudel, en la sala dedicada a sus esculturas. Yo creo que ella hubiera llegado mas lejos que Rodin, si no la hubieran encerrado en un sanatorio para dementes por 30 anos. Su encierro fue firmado por su hermano Paul y su madre. Ella llego a gran nivel como escultora en los pocos anos que le fue permitido hacerlo libremente.

No comments:

Post a Comment