Monday, July 19, 2010

Winds of Childhood

Winds of Childhood, pastel on suede board, 16x20" (40x50 cm.) This pastel was inspired by an old photograph of me as a young mother and my son Danny. "Vientos de Ninez". Este pastel fue inspirado por una vieja fotografia de mi como madre joven, y mi hijo Danny.

The painters that touch me the most are those who are able to keep the light in their paintings. In watercolor, you try to maximize the white of the support. In oils, if you use "les glacis" (layers of a mixture of linseed oil and Damar varnish, sometimes with color), over light colors you optimize the play of reflections. In pastel, good quality, soft pastels have a tremendous brilliance, my favorite are Schminke. I love Schminke pastels, a pity they are so expensive, you have to use them very carefully! Los pintores que mas me llegan al alma son los que han logrado mantener la luz en sus pinturas. En acuarela, uno trata de maximizar el blanco del papel. En oleo, usando uno o mas "glacis" (capas de una mezcla de Damar varnish y aceite, a veces con color), sobre los colores claros uno optimiza el juego de reflejos. En pastel, los pasteles suaves de buena calidad tienen un brillo extraordinario, mis favoritos son los Schminke. Me encantan! es una pena que sean tan caros, hay que usarlos con mucho cuidado!

No comments:

Post a Comment