Saturday, June 19, 2010

Por Una Cabeza

Por Una Cabeza, watercolor on Yupo, 20x25" (50x62cm) "por una cabeza" (by a head) is a horse racing expression used in Argentina. Currently property of Mr. David Petrini, of San Diego, California. Esta es una expression de las carreras de caballos en la Argentina. Actualmente es propiedad del Senor David Petrini, de San Diego, California.

I am an impressionist, which means that I'm interested in the play of light in each scene I paint. Light always comes from a source. Patience, planning and practice is my mantra. My best work is usually accomplished after much thought and practice, I call it "marinating ideas". Another good reason to always have my sketchbook at hand. Watching colors blend on the paper is one of the joys of watercolor. Yo soy impresionista, lo que quiere decir que me interesa el juego de luz en cada escena que pinto. La luz siempre viene de alguna fuente. Paciencia, planeamiento y practica es mi mantra. My mejor trabajo generalmente es logrado luego de mucho pensar y practicar, yo llamo a esto "marinar, or remojar las ideas". Otra buena razon para tener siempre mi cuaderno de notas a mano. Uno de los placeres de la acuarela es ver mezclarse los colores en el papel.

No comments:

Post a Comment