Tuesday, August 10, 2010

Le Gave Fugitif

Le Gave Fugitif, acrylic, 40x30cm., 2008. With this painting of the mountain river of Cauterets, I'm celebrating my arrival in Cauterets, France, a few days ago, and the six months of my daily Blog, started the 1st of February . Con esta pintura del rio de montana de Cauterets, estoy celebrando mi llegada a Cauterets hace unos dias, y los seis meses de mi Blog diario, comenzado el 1ro. de febrero.


Only in France: There is a delicious fig marmelade called "Pope Balls". The story goes that in the year 1305, after the election of Pope Clement V, the Sacred College didn't want to make a mistake, due to certain Popes with affeminate traits, so they made Clement sit on a throne with holes. A cardinal was in charge of making sure he had all "his attributes", and after checking Clement, he declared, in Latin: "Clement has a good pair, and they hang like figs!" This is the reason for the name "pope balls" for figs from the XIV Century! Solo en Francia: Hay aqui una deliciosa mermelada llamada "Bolas de Papa". Segun la historia, en el ano 1305, luego de la eleccion del Papa Clemente V, El Sagrado Colegio no quiso cometer un error, debido a ciertos Papas afeminados, e hicieron sentar a Clemente en un trono agujereado. Un cardenal estaba a cargo de asegurarse que el Papa tuviera todos sus "atributos", y luego de tocar cuidadosamente a Clemente, el declaro, en latin: "Clemente tiene un buen par, y cuelgan como higos!" Esta es la razon del nombre "bolas de Papa" para los higos, desde el Siglo XIV!

1 comment:

  1. Hola Minnie!!! Me alegro que ya estés en Francia.Yo paseo a través tuyo.
    Buenísima la historia de los higos.Acá yo hago higos en almíbar.Ernesto los probó.¿Serán como los del papa?. ja.En la Argentina comemos las famosas "bolas de fraile",¿te acordás?.Son bien redondas, dulces y recubiertas con azúcar.Se copran en la Panadería.Bueno, aquí termino.Un beso grande.Elina

    ReplyDelete