Wednesday, December 1, 2010

View from the train I

View from the train I, inkwash, 4x6" (10x12 cm.) in my journal. This and other similar inkwashes I do with a Tombow pen and water. The Tombow pen has two points, one is thin, also for writing, and the other one is brush-like, perfect for writing Chinese characters or doing heavy dark value parts of your painting. I do these inkwashes entirely in pen, no pencil sketch. After the pen sketch is done, I use a small brush and water to move the ink around and produce the mid-tones. I leave the white of the paper where I want it white. Tombow pens come in different colors, I like them charcoal gray for these value studies.
Vista desde el train I, tinta y agua, en mi diario de viajes. Esta y otras aquatintas similares las hago con la lapicera Tombow y agua. La Tombow tiene dos puntas, una es fina, que tambien sirve para escribir, y la otra es un pincel, perfecta para escribir caracteres Chinos o para hacer los valores oscuros en tu pintura. Estas aquatintas las hago enteramente con la lapicera, sin hacer un dibujo previo en lapiz. Despues de hacer el bosquejo en tinta, uso un pincel pequeno y agua para mover la tinta en el papel al lugar donde quiero hacer tonos medianos. Dejo el papel en blanco donde lo quiero blanco. Las Tombows vienen en distintos colores, pero a mi me gustan en gris carbon para estos estudios de valor.

No comments:

Post a Comment