Friday, October 29, 2010

Plaza de Espana, Sevilla

Plaza de Espana, Sevilla, small watercolor from my journal, 15x10 cm.

Today, an anecdote from this trip: When I was in Boquete, Panama, four months ago, I fell down two steps on cement. I hit my left knee pretty bad. The blood and scrape was ok, but the pain and swelling has continued. In the past two weeks I've been walking and carrying books and...you guessed: art materials! a lot, and my knee got worse. So today I had to go to the doctor.
Hoy les contare una anecdota de este viaje: Cuando estuve en Boquete, Panama, hace cuatro meses, me cai dos escalones al piso de cemento. Me golpee feo mi rodilla izquierda. Raspon, sangre, y lo peor fue el dolor y la hinchazon que han continuado. En las ultimas dos semanas he caminado mucho y acarreado muchos libros y....por supuesto: material de pintura!, y mi rodilla empeoro. Asi que hoy decidi ir a ver a un medico.

I have no health insurance in Spain, while I do in California. At 1:00pm this afternoon I went to the Hospital Virgen del Rocio, in Sevilla, with a book to read in the waiting room. I was greeted very friendly, asked my name and address, a few questions, and to take a seat. There were about 30 people waiting. They were calling people's names over a loudspeaker, 10 minutes of reading, they called my name. They took x-rays of both my knees. As I was coming out of radiology, a young man asked me to follow him (Of course I did!!!) He was Dr. Julio Bautista, who after examining me, suggested a needle to be inserted in my left knee to extract the liquid, and insert calming and anti-inflamatory medicine. He explained everything very well. I accepted his suggestion, he performed the operation with the help of a male nurse, wrapped my knee in an elastic band, gave me instructions to follow in the next 10 days, and I left. It was 2:25 pm. I had asked several times how much, where, I had to pay something. No charge, only politeness and smiles.
No tengo seguro de salud en Espana, si lo tengo en California. A la una de la tarde de hoy viernes, fui al Hospital Virgen del Rocio, en Sevilla, con un libro para leer en la sala de espera. Me atendieron muy amablemente, me preguntaron mi nombre y direccion, otras pocas preguntas, y que me sentara. Habia unas 30 personas esperando. Llamaban a la gente por un altoparlante, luego de leer unos diez minutos, llamaron mi nombre. Me sacaron x-rays de ambas rodillas. Al salir de radiologia, un hombre joven y buen mozo me pidio que lo siguiera (Por supuesto que lo hice!!!!) Era el Dr. Julio Bautista, quien luego de examinarme, me sugirio insertar una aguja en mi rodilla izquierda para sacar el liquido, e insertar medicina calmante y anti-inflamatoria. Me explico todo muy bien. Yo acepte su sugerencia, el hizo la operacion con la ayuda de un enfermero, envolvio mi rodilla en una gasa elastica, me dio instructiones a seguir durante los proximos 10 dias, y sali. Eran las 2:25 de la tarde. Pregunte varias veces cuanto y donde tenia que pagar algo. Sin cargo, gratis, solo amabilidad y sonrisas.

1 comment:

  1. Hola!!! Bueno, me alegro que todo haya salido bien...Un beso

    ReplyDelete