Friday, April 30, 2010

Statue in Trocadero Gardens

Statue in Trocadero Gardens, watercolor from my Paris journal 2009, 9x7" (22x17 cm.) Estatua en los jardines de Trocadero, acuarela de mis cuadernos de Paris del 2009.

When I was in Paris last Spring, one day I went to paint in Trocadero gardens for a couple of hours. I sat on some steps overlooking the Eiffel Tower, with big statues on my left side. The statues had many female characters in different positions. Here on the left is my watercolor of that statue. As I was finishing, a young man approached me and asked me if I could paint a portrait of his sister from a picture he had of her, and the Eiffel Tower behind her. I loved the challenge! We agreed on the price and the time I needed to do it, and he left. When he came back, he was very pleased with my work. He left quite happy with his new painting, and I left with a little money, this watercolor of a statue, and great satisfaction on meeting a fun challenge. Cuando estaba en Paris la primavera pasada, un dia fui a pintar a los jardines de Trocadero por un par de horas. Me sente en unos escalones mirando hacia la Torre Eiffel, teniendo grandes estatuas a mi izquierda. Las estatuas tenian formas femeninas en diferentes posiciones. Aqui a la izquierda ven mi acuarela de una estatua. Cuando estaba terminando, un hombre joven se me aproximo y me pregunto si yo podria pintar un retrato de su hermana, con la Torre Eiffel detras. Me encanto el desafio! Nos pusimos de acuerdo en el precio y el tiempo que yo necesitaba para hacerlo, y el se fue. Cuando regreso estuvo muy contento con mi trabajo. El partio feliz con su nueva pintura, y yo parti con mas dinero, esta acuarela de una estatua, y gran satisfaccion de haber cumplido con exito un desafio divertido.

No comments:

Post a Comment